Vyhľadajte na stránke
Čo treba vedieť o postoji spoločnosti Nike k riešeniu zmeny klímy
Čo treba vedieť o postoji spoločnosti Nike k riešeniu zmeny klímy
Magazin
16.02.2024.
Magazin

Čo treba vedieť o postoji spoločnosti Nike k riešeniu zmeny klímy

16.02.2024.

Move to Zero, je cesta spoločnosti Nike k nulovým emisiám uhlíka a nulovému odpadu. Má jediný cieľ: pomôcť chrániť budúcnosť športu. Je pokračovaním hlbokého záväzku spoločnosti Nike k udržateľnosti a je vedený presvedčením, že chrániť planétu znamená chrániť budúcnosť športu pred zmenou klímy.

Teplotné posuny po celom svete sú dobre zdokumentované. Po celom svete sa počet dní s teplotou nad 32 °C sa od 80. rokov 20. storočia zvýšil takmer o 25 %. Pre športovcov vo všetkých disciplínach má zmena klímy svoje dôsledky.

Napríklad mnoho štátov USA prijalo pravidlá pre zaistenie bezpečnosti hráčov v horúcich a vlhkých podmienkach, ktoré nariaďujú kratšie tréningy, nosenie menšieho vybavenia alebo dokonca zrušenie zápasov. Bez globálnych opatrení by pri súčasných trendoch zmeny klímy mohla doba strávená na ihrisku v niektorých častiach Louisiany, Texasu a Mississippi do roku 2050 klesnúť až o dva mesiace.

Tým, ktorí sa venujú snehovým športom, hrozí doslova strata ihriska. Priemerný počet dní kvalitného snowboardingu na celom svete sa za posledných 30 rokov znížil o 7%. Do roku 2050 by sa počet týchto dní mohol znížiť o 11 až 22 %.

Move to Zero je reakciou na tieto skutočnosti.

Zahŕňa záväzky, ako je odstránenie jednorazových plastov v areáloch spoločnosti Nike po celom svete a začatie dialógu medzi globálnou dizajnérskou komunitou prostredníctvom stránok nikecirculardesign.comTieto snahy sa spájajú s programami vývoja materiálov, ktoré od roku 2010 odklonili 6,4 miliardy plastových fliaš zo skládok (a zároveň tak pomohli vyrobiť krásne futbalové súpravy), logistickými centrami poháňanými obnoviteľnou energiou, čo je cesta, ktorá je maratónom aj šprintom.

Konkrétne sa Move to Zero snaží minimalizovať ekologickú stopu spoločnosti Nike ako firmy a zároveň maximalizovať možnosti pozitívneho vplyvu ako značky.

Kľúčové iniciatívy Move to Zero

1. Spoločnosť Nike bude do roku 2025 napájať vlastné a prevádzkované závody zo 100 % obnoviteľnej energie.

2. Spoločnosť Nike zníži do roku 2030 emisie uhlíka v celom svojom globálnom dodávateľskom reťazci o 30 percent v súlade s Parížskou dohodou z roku 2015.

3. Spoločnosť Nike odkloní 99 percent všetkého odpadu z výroby obuvi zo skládok.

4. Okrem toho spoločnosť Nike ročne odkloní zo skládok viac ako 1 miliardu plastových fliaš, z ktorých sa vyrába priadza pre nové dresy a zvršky pre topánky Flyknit.

5. Programy Reuse-A-Shoe a Nike Grind premieňajú odpad na nové výrobky, ihriská, bežecké dráhy a kurty.

Podobné články

29.
Jul.
Lifestyle
Leto je ten správny čas, kedy si dopriať užívanie pri vode a pritom zostať aktívny a zdraví. Či už plávate, pot&aacut...
01.
Jun.
Trening
Príprava tela na leto môže byť jednoduchá a zábavná vďaka niekoľkým tipom, ktoré vám pomôžu dosi...
20.
May.
Lifestyle
Outdoorové a horské športy sú predovšetkým o prijímaní výziev a prekonávaní vlas...
05.
Apr.
Trening
Jednou z často diskutovaných tém v oblasti fitnes je kardio a odbúravanie tuku. Ľudí väčšinou zaujíma, či je k...
01.
Mar.
Beh
V tomto článku vám vysvetlíme vylepšenia a výhody týchto tenisiek v porovnaní so skoršími mode...
16.
Feb.
Magazin
Plast je problém, riešením je inovácia.
16.
Feb.
Magazin
Viete, že stačí zmeniť len niekoľko každodenných návykov, aby ste znížili znečistenie a prispeli k ochrane životného prost...
16.
Feb.
Magazin
V období intenzívneho technologického pokroku a stále rýchlejšieho pohybu civilizačných prúdov smerom...
11.
Jan.
Magazin
Vstup do nového roka môže byť ideálnym časom na stanovenie cieľov a predsavzatí, ktoré vás budú motivovať k z...
03.
Jan.
Beh
Aj keď si možno myslíte, že keď vidíte za oknom sneh, je bezpečnejšie zostať doma pod dekou a odložiť bežecké topánky až d...